Rayuan untuk Syria

Rayuan untuk Syria

Khamis, Oktober 15, 2009

Meninggalkan Kesenangan


Bukan senang meninggalkan kesenangan di Malaysia untuk keluar negara merantau mencari ilmu di bumi UK (gambar atas : kediaman saya di Brackenbury). Begitu juga Tariq bin Zaid ketika memimpin pasukan tentera Islam membuka Andalusia dan membina hidup baru sambil meninggalkan kehidupan yang selesa di Timur.

Untuk berjaya perjuangan harus diteruskan dengan segala kesukaran. Hari ini saya bersyukur dapat menyempurnakan puasa Syawal selama 6 hari. Selain itu meneruskan pembelajaran seperti biasa dengan menyelami beberapa tajuk menarik seperti 'Concept of Youth', 'Ethical Conduct in Youth Work', 'Management in Community Setting' dan Governance in Voluntary Work'. Balik dari perpustakaan tadi saya bertemu dengan tutor saya Ms Jean Spence tentang misi saya untuk menubuhkan Akademi Belia di Malaysia apabila pulang nanti. Beliau dengan senang hati bersetuju membantu saya dengan cuba memperkenalkan dengan National Youth Agency UK (http://www.nya.org.uk) dan beberapa kenalan beliau di Ireland yang sedang urus untuk tubuhkan badan penyelaras belia. Saya harus bekerja ke arah itu...itu cita-cita saya untuk mewujudkan Akademi Latihan Belia untuk memberikan pengiktirafan dalam persijilan kepada pekerja dan pemimpin belia..menarik tu..saya akan realisasikannya

Tiada ulasan: