Rayuan untuk Syria

Rayuan untuk Syria

Khamis, Mei 21, 2015

TERUS TERANG MBM



Kuala lumpur, 29 April 2015: Forum “Terus Terang- Jangan Sembang Kosong, Terus Selesaikan” siri dua berjalan dengan lancarnya. Bertempat di Bilik Seminar, Tingkat 2 Wisma Majlis Belia Malaysia. Sebuah inisiatif Jawatankuasa Penerangan MBM sebagai pendedahan dan percambahan ilmu kepada golongan belia.
Forum pada kali ini telah membincangkan topik berkenaan “Akta Pencegahan Keganasan (POTA) Suatu Penindasan?

Panel pada kali ini ialah Yang Berbahagia Tan Sri Dato’ Dr. Abdul Aziz Abdul Rahman. Beliau adalah Mantan Majistret, Presiden Mahkamah Seksyen, Penasihat Pesekutuan dan Pembantu Pendraf Undang-undang parlimen dan beliau telah bersara dari perkhidmatan kerajaan sebagai Pegawai Undang-undang MAGERAN (Majlis Gerakan Negara) ketika zaman Darurat pada tahun 1969. Beliau adalah seorang yang sangat berpengaruh dalam hal dan bidang undang-undang.
Antara isu yang dibincangkan adalah seperti perkaitan dengan undang-undang lama iaitu Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang telah dimansuhkan sebelum ini, kredibiliti Akta POTA, kredibiliti penguatkuasaan, perbezaan POTA dan ISA dan lain-lain.

Saudara Hasnul Hanif Harun, Ahli Jawatankuasa MBM telah dipertanggungjawabkan sebagai moderator pada forum kali ini. Antara peserta yang hadir pada forum ini seperti Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Polis Di-Raja Malaysia (PDRM), Permuafakatan Siswa Siswi FELDA UiTM (PERSADA UiTM) dan barisan kepimpina Majlis Belia Malaysia antaranya saudara Zaidi Aziz, Timbalan Presiden MBM, saudara Khairul Annuar Mansor, Naib Presiden MBM, saudara Ahmad Saparudin Yusof, Setiausaha Agung MBM, Mohammad Rizan Hassan, Ketua Penerangan MBM, dan exco Majlis Belia Malaysia saudara Muhammad Sherhan Nizam Abdul Aziz dan saudara Thai Ming Yeow.

Forum ini telah diakhiri dengan penyerahan cenderamata kepada panel dan sesi bergambar bersama para peserta yang hadir.
Nantikan Siri Terus Terang yang berikutnya, “Jangan Sembang Kosong, Terus Selesaikan”.

NARA SUMBER: http://belia.org.my/wp/?p=7367

Tiada ulasan: