Rayuan untuk Syria

Rayuan untuk Syria

Jumaat, Disember 21, 2012

SUDUT PIDATO SATU MEDIUM BARU BUAT BELIA

Kewujudan Sudut Pidato di institusi pengajian tinggi dilihat -- medium baru buat belia melontarkan pendapat mengenai isu kemanusiaan sejagat. Menurut Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia Malaysia merangkap Naib Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Encik Jufitri Joha, belia kini mempunyai semangat kesukarelaan dan kesedaran tinggi serta komited memberikan bantuan termasuk di peringkat antarabangsa. Encik Jufitri memberitahu demikian dalam rancangan Selamat Pagi 1 Malaysia di TV1.

"Kita cuba memperkenalkan semula kepada para belia untuk belia itu sendri expresi diri dia sendiri bukan orang lain. tapi belia itu sendiri ada ruang dan platfom dihadapan khalayak ramai. selain kita dapat mengasah bakat kepimpinan mereka dalam masa yang sama kita dapat melihat bahawa menyampaikan suara mereka ke peringkat antarabangsa. belia sebenarnya mahukan keamanan dan kalau boleh menghentikan penindasan berlaku"

Sumber: http://www.rtm.gov.my/berita/index.php?option=com_content&view=article&id=3086%3Aberita-nasional-12-disember-2012&catid=53%3A5-pm&Itemid=69&lang=bm

Tiada ulasan: